stats

zaterdag 10 september 2016

Wiskundig probleem IV

Maar ik was niet van vijfhoekjes uitgegaan om een voetbal te ontwerpen.
Van de rode versie maakte ik een klein tasje
Waarbij de bovenkant gevormd wordt door twee grote vijfhoeken en een kleintje als sluiting (met een doorzichtige knoop).
Met de open vijfhoeken haakte ik nog verder. Twee vijfhoekblokken aan elkaar leveren in het midden een mooie vijfpuntige ster op (die ik met een klein vijfpuntige sterretje verstevigde)

Daarna haakte ik buitenom een rand (die hier ook al te zien is) met stokjes en lossen
Zodat dit het uiteindelijke resultaat werd:

Helaas bleek bij het passen dat de 'hobbel' in het midden niet handig was, dus heb ik daar een vijfhoekje weggehaald (helaas, daar ging het wiskundig principe):

De twee ringen in het midden maken duidelijk dat dit een bruidsshawl is:
Lydia en Patrick: van harte gefeliciteerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten