stats

vrijdag 8 juli 2016

Terug naar het begin: zeedieren en planten haken (1)

Heel lang geleden toen ik mijn haakhobby graag in papier omzette heb ik een boekje gemaakt over het Kleureninktvisje. Het boekje is nu een beetje achterhaald, alhoewel ik het idee er achter: zelf een prentenboek haken nog steeds erg leuk vind. Via ISSUU kun je tegenwoordig ook online publiceren, dus als je het leuk vind kun je een kijkje nemen.
Omdat ik ook op een andere manier met het haken van zeedieren en -planten bezig ben leek het mij leuk om op mijn blog wat patronen en foto's te plaatsen. Als je een patroontje wil gebruiken kan dat zonder problemen voor eigen gebruik, ik haal mijn inspiratie ook overal vandaan. Als je een patroon wil gebruiken voor een workshop of om te verkopen graag met © Adrienne Baars van Haak_aan en een verwijzing naar dit blog.

Het beginblad van het zee-prentenboek heeft golfjes en vogels, heel eenvoudig lossen gehaakt en een halve vaste op de juiste plek...

Als je een gemĂȘleerde draad neemt dan worden de vogeltjes vanzelf leuk.
Voor de golfjes haak je zo'n 20 lossen en dan een halve vaste in de vorige of eervorige steek. Je kunt hier alle soorten garen voor gebruiken en een haaknaald die qua dikte erbij past.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten