stats

maandag 27 juli 2015

Kraamcadeau Haas

Van iemand kreeg ik de vraag of een patroon 'te doen' was. Het was een roze wit gestreepte haas uit een tijdschrift met babykleertjes.  Het lijf is heen-en weer gehaakt, maar eigenwijs als ik ben maakte ik een (groen/wit gestreepte) versie met om elkaar heen draaiende kleurtjes.
Omdat mijn neef net een kleinzoon gekregen heeft een kraamcadeau dat per post verstuurd kan worden. Ik zal de naam van het tijdschrift nog even navragen, maar deze versie is redelijk eenvoudig, een bol (6-12-18-24-36) voor de kop, 12 toeren 36, dan minderen tot 12. Vullen.
Meerdere tot 42 en 15 toeren voor het lijf. Dan minderen en dichthaken.
Poten zijn 9 (voorpoten) of 10 steken (achterpoten) in het rond en 12 of 16 cm. lang. De oren zijn wel heen en weer gehaakt (8 steken, 12 toeren) en het staartje is mijn eigen toevoeging (een bolletjes 6-12, 1 toer 12 en dan weer minderen, want een haas is niet af zonder staartje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten