stats

donderdag 19 september 2013

Ik zag twee beren...

Deze twee beren zitten bij mij thuis.
Ik haakte ze als herinnering aan mijn schoonmoeder, die helaas in mei overleden is. Op de dag dat ze jarig zou zijn geweest had ik voor alle kleinkinderen een gehaakte beer. Ze hebben een gehaakt boekje met daarin een foto van oma als klein meisje en als oma. Het idee hiervoor kwam uit een Engelstalig boekje van Val Pierce, maar later zag ik ook nog een ander boekje met kleinere beren (gehaakt en gebreid). Toen was ik al bezig met een hele serie lijven, pootjes en oren.
Ik heb het idee van een lezende beer (en het gehaakte boek) overgenomen van p. 20-21, maar het patroon van de beer een beetje aangepast zodat het meer lijkt op de beer die in Een ark vol dieren staat. Mocht je zelf aan de slag willen met zo'n herinneringsbeer dan kan ik je het patroon sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten