stats

woensdag 11 december 2013

Kerststerren verzamelen

Komende zaterdag (14 december) is er een leuke kerstmarkt in Bolderburen. Als voorbereiding heb ik een aantal kerststerren gemaakt die in de kerstboom gehangen kunnen worden of op een CD gelijmd als kerstkaart verstuurd kunnen worden. Heel leuk om iedere keer iets anders uit te proberen, want iedere sneeuwvlok is anders, en dus deze kerststerren ook...

De basis is steeds hetzelfde, een ketting van 4 lossen, vasthaken met een halve vaste. Dan 6 lossen (= 1 stokje en 3 lossen), *1 stokje in de ring, 3 lossen*. Dit herhaal je tot je 6 'spaken' hebt en dan maak je de laatste lossen vast in de 3e losse van de steken waar je mee begon. Nu bedenk je iets wat je steeds 6 keer herhaalt, totdat je ster groot genoeg is. Als je dit te weinig omschrijving vind wacht dan even de nieuwsbrief af die in vrijdag verstuur (opgeven daarvoor kun je hier). Het bloggen is een beetje in de verdrukking gekomen door mijn Engelse blog waar ik vrijwel iedere dag van november iets heb laten zien. In 2014 doe ik mee met de creative every day challenge
 maar zal ik ook geregeld iets in het Nederlands laten horen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten