stats

maandag 14 oktober 2013

Gehaakte Ark

Ja, het is eindelijk gelukt. Bij de dieren die in april al klaar waren heb ik nu een Ark gehaakt. Ik ben uitgegaan van dit Engelse patroon voor een Ark-tas die ik van Anita toegestuurd kreeg. Maar... met een paar veranderingen wordt het toch weer heel anders.
Ik ben begonnen met een bodem (ik had nog een klos geitenwollensokkenwol staan, leek me wel genoeg). Daarna heb ik in de wanden de kleuren van de regenboog meegehaakt.
De achterkant is vastgehaakt aan de bodem, kan open om de dieren er in te laten lopen en daarna dichtgebonden worden met de gekleurde touwtjes.

Tot slot een reling voor de kleine dieren en een huisje met 3 ramen en de twee overgebleven kleuren van de regenboog.

Mocht je zelf aan de slag willen dan kan ik je ook iets preciezere aanwijzingen sturen hoor. De Ark is verstevigd met een dwarsbalk (net voor de voorste olifant) en daarna heb ik met transparante pretex de wanden en het huisje verstevigd.
Mocht je aan de slag willen met de dieren dan is hier een pdf versie te koop en in mijn webwinkel een gedrukte versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten