stats

donderdag 3 november 2011

Haken op donderdag: lekker shawl

Voor mijn dochter heb ik in een avond even een shawl gehaakt, 1 bol Sheila soft, grijs gemeleerd en een dikke haaknaald (4,5). Ik ben eerst begonnen met 100 lossen, daarom in iedere steek een stokje (2 toeren). Toen heb ik in iedere tiende steek een bolletje gehaakt (anders wordt het haken van lange stukken zo saai...), je maakt 3 stokjes in 1 steek maar je slaat 1 steek over, dan maak je 3 stokjes in de vorige steek (dus kruislings). En dan weer 8 gewone stokjes. Toen weer 2 toeren stokjes en weer een bolletjes toer maar nu verspringend (dus in het midden van de andere bolletjes, beginnend bij de steek 4-5). Toen nog twee stokjestoeren. De shawl was nog niet lang genoeg (de bedoeling was 2x om de nek) en de bol nog niet op dus toen ben ik op de kopse kant doorgegaan met korte banen stokjes. De laatste toer alles aan elkaar gezet en de draadjes afgehecht.
En mijn dochter? helemaal blij en ze wil 'm eigenlijk niet afdoen. Geluk in een bolletje wol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten